|
|||||
※学期中に内容が変更になることがあります。 | |||||
2020年度
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<概要/Course Content Summary> 脳の疾患に関する研究はこの40年あまりで著明な進展を遂げた。本講義ではこの間にどのように脳疾患研究が進展してきたかを,重要論文を読みながらその背景などについて学ぶ。講師が選んでおいた論文を,各回担当学生を決め,学生が読んできて紹介し,その背景について議論する。To understand how the pathological brain research has been developed, in this course I will select the historically important papers for neurological disease research and assigned them to each student to present the content of the paper. Then we will discuss about the background of those papers. <到達目標/Goals,Aims> 学生が,脳疾患研究の背景を理解し,将来展望を考えることができることを目指す。また論文の構成等論文作成に必要な点についても理解できるようにする。The students should understand the history of pathological brain research and how they should be involved in this field. In addition, the students should learn the structure of the papers and how to write manuscripts by theirselves. <授業計画/Schedule>
最初の授業の際,コースの趣旨を話した上で,より初期の論文を増やす可能性がある。 <成績評価基準/Evaluation Criteria>
|
|
お問合せは同志社大学 各学部・研究科事務室まで
|
Copyright(C) 2020 Doshisha University All Rights Reserved. 無断転載を禁止します。 |