(実施回/ Week)
|
(内容/ Contents)
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
|
(実施回/ Week)
1
|
(内容/ Contents)
ガイダンス:ユダヤ・アイデンティティとは? Introduction: Jewish Identity
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
2
|
(内容/ Contents)
歴史的背景,19世紀に至るまでのユダヤ人の生活様式と習慣 Historical background: Jewish lifestyle and custom until the 19th century
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
3
|
(内容/ Contents)
正統派ユダヤ教(1) Orthodox Judaism (1)
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
4
|
(内容/ Contents)
正統派ユダヤ教(2) Orthodox Judaism (2)
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
5
|
(内容/ Contents)
改革派ユダヤ教(1) Reformed Judaism (1)
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
6
|
(内容/ Contents)
改革派ユダヤ教(2) Reformed Judaism (2)
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
7
|
(内容/ Contents)
保守派ユダヤ教 Conservative Judaism
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
8
|
(内容/ Contents)
ユダヤ人社会の世俗化(1):思想的背景 The secularization of Jewish society (1): Ideological background
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
9
|
(内容/ Contents)
ユダヤ人社会の世俗化(2):宗教的実践の変化 The secularization of Jewish society (2): Change in religious practice
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
10
|
(内容/ Contents)
シオニズムとユダヤ教:国家と宗教との関係 Zionism and Judaism: The relation between state and religion
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
11
|
(内容/ Contents)
「世俗的ユダヤ教」 “Secular Judaism”
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
12
|
(内容/ Contents)
再建派 The Reconstructionist Movement
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
13
|
(内容/ Contents)
ユダヤ教・ユダヤ人社会における女性の活動:シオニズム以降(1) (ヨーロッパ,アメリカ) Women’s activity in Judaism and Jewish society: Post-Zionism (1) (Europe and America)
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
14
|
(内容/ Contents)
ユダヤ教・ユダヤ人社会における女性の活動:シオニズム以降(2) (イスラエル) Women’s activity in Judaism and Jewish society: Post-Zionism (2) (Israel)
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
テキスト,配布資料を読む。
|
(実施回/ Week)
15
|
(内容/ Contents)
総括 Summary
|
(授業時間外の学習/ Assignments)
復習とレポート作成準備 Review and report's instructions
|